Știi cu siguranță că de ceva timp avem în Iași un nou post de radio. Viva FM Iași se aude în difuzoare de exact 2 luni și 10 zile pe 105 FM.

Am fost fan al acesei frecvențe chiar înainte de prima emisiune în direct. De ce? Pentru că am privilegiul de a fi prietenă cu două din vocile inconfundabile care se aud dimineața la radio: Andreea Ignat și Alina Cojocaru.

Împreună cu ele și cu o mână de femei fantastice îmbinăm utilul cu plăcutul, râsetele cu ședințele de planificări, scriem articole, transmitem bună dispoziție și energie pozitivă  și formăm un grup tonic și colorat, al cărei fondator este Andreea. Cred că v-ați dat seama că vorbesc despre blogul colectiv pe nume Belva.

De când mi-au spus Andreea și Alina, că vor începe fiecare din ele câte un proiect nou la cel mai proaspăt radio din Iași, am fost extrem de încântată. M-am bucurat foarte mult pentru ele și entuziasmul lor a fost molipsitor. Chiar dacă Alina Cojocaru este un om cu multă experiență în radio, iar Andreea Ignat e un om cu ani mulți de PR în spate, prin urmare sunt maestre în comunicare, le-am simțit emoțiile în glas la prima emisiune în direct. Emoțiile lor frumoase, specifice unui nou început, au fost constuctive. Pentru că prima zi de difuzare s-a auzit excelent din punctul meu de vedere, al ascultătorului. Partea frumoasă e că așa s-a menținut totul în fiecare zi: profesionist, cu muzică excelentă, cu subiecte diverse și de interes, cu voci calde, cu poftă de viață, cu mult haz și mai ales cu dedicare și implicare în comunitatea ieșeană.

Am stat pe frecvență toată ziua pe 16 mai și le-am ascultat pe ele și pe colegii lor, am savurat fiecare glumă, am înghițit în sec trăind emoție și am fost mereu cu gura până la urechi fiind mândră că am în viața mea asfel de oameni talentați.

Am încercat, în măsura în care mi-au permis activitățile de zi cu zi, să fiu însoțită de Viva FM peste tot: acasă, în mașină, la birou, iar încetul cu încetul a devenit singura frecvență pe care o am memorată pe toate aparatele. Chiar și noaptea, când mă aflu uneori la volan prin oraș, 105 FM e partenerul meu de drum.

Am reținut rapid numele tuturor emisiunilor și ale realizatorilor lor. Pentru că îi ascult zi de zi, am senzația că îi cunosc personal pe acești oameni și sesizez tipare ale modului de exprimare și ale glumelor lor. Fiecare are un farmec aparte și mă ține cu urechile ciulite indiferent de oră.

Totuși, întâmplător sau nu, emisiunea Viva Cafe se află pe intervalul meu orar în care sunt fidelă celor doi realizatori Andreea Ignat și Radu Căciulă. Când intră ei pe frecvență eu tocmai mi-am finalizat planificarea zilei și administrativele și mă așez la birou să lucrez. Pentru că cei doi îndeamnă la a savura, timp de trei ore de la 10 la 13, cafeaua împreună, mă determină să mai pregătesc o a doua ceașcă ce are cu totul altă aromă: de bună dispoziție, productivitate și entuziasm.

Andreea, deși foarte zâmbăreață la modul general, când intră în direct e serioasă. Are o voce blândă, calmă, care transmite încredere și profesionalism. Radu, la rândul lui un profesionist, are o voce puternică, sonoră și e foarte stăpân pe situație. Cei doi se completează reciproc, atmosfera se relaxează imediat după prima piesă din playlist și ușor, ușor vocile le devin degajate iar zâmbetele lor ajung la urechile noastre.

Ambii ne aduc informații interesante și proaspete din diferite arii de interes. Dacă Andreea e cea care ne spune mereu noutăți din cele mai nebănuite domenii, ca să știm, Radu e mai tehnic. El ne ține la curent cu noutățile din IT și e cel mai înfocat susținător al sportului ieșean.

În intervalul în care au în studio și la microfon câte un invitat, cei doi realizatori știu mereu ce să spună în așa fel încât să risipească emoțiile și să creeze o atmosferă plăcută.  Discuțiile mai iau uneori o turnură un pic sobră, iar atunci o pauză muzicală e binevenită pentru a se relaxa toată lumea.

Întrebările obiective și bine direcționate adresate invitatului zilei familiarizează ascultătorii cu domeniul din care acesta vine. Astfel se comunică mereu lucuri interesante de către oameni implicați în viața Iașului, oameni cu cariere frumoase, pasionați de munca lor și care doresc să contribuie la bunăstarea comunității din care fac parte. Iar din această categorie, zic eu, doar un ascultător, fac parte și cei doi realizatori ai emisiunii Viva Cafe, o emisiune pe sufletul meu, pe care o ascult cu mare drag zi de zi.

Acum că ți-am povestit o mică parte din ceea ce este Viva FM pentru mine, te invit să îți formezi o părere proprie. Setează frecvența radioului pe 105 FM sau intră pe vivafmiasi.ro, dă mai tare difuzoarele și „Trăiește-ți muzica”.

Sursă foto: http://abdqib94.blogspot.ro/

 

Lasă un răspuns

