Muzica e parte din viața fiecăruia din noi. Diferite piese ne aduc aminte de momente emoționante din viața noastră. Creierul face asocieri și astfel amintirile noastre ajung să aibă coloană sonoră.

De multe ori ni se întâmplă să auzim o melodie și să facem instant legătura cu persoane sau situații din trecutul nostru. Dar se întâmplă și invers.

De curând, desfășurând o activitate banală, spălând vasele mai exact, mi s-au ivit în minte câteva versuri ale unui “șlagăr” de prin anii 90. În capul meu era ceva de genul:

“Un minut și o secundă,

Atâta doar și m-am îndrăgostit…”

M-am surprins amintindu-mi de prima dată când l-am văzut pe el, primul minut de când ne-am intersectat privirile, prima secundă de îndrăgosteală. Nu are legătură momentul acela cu șlagărul de pe vremuri. Doar acum s-a creeat o asociere. Pentru că mi-am amintit, ca de fiecare dată cu mare drag, de primele priviri pe furiș, de primele zâmbete cu subînțeles, pe primele strângeri de mână, de primul dans, de primul sărut. Mi-am amintit de parcă s-ar fi întâmplat cu o zi în urmă.

Fiind curioasă ca o pisică, m-am așezat la laptop să caut piesa și mai ales să văd din ce perioadă este. O găsesc și dau play: Dana Bartzer – Un minut și o secundă.

El, proaspăt trezit din somn, mă găsește la laptop, ascultând șlagărul. Somnoros și nedumerit mă îmbrățișează și mă sărută de “Bună dimineața!”. Ne amuzăm pe seama coloanei sonore a momentului respectiv și mai ales pe seama versurilor copilărești și cumințele (specific anilor ’90).

Așa a început o dimineață răcoroasă de noiembrie, duminică și a continuat cu noi doi, cu pisica între noi, stând la povești  despre începuturile relației noastre, savurând cafeaua aromată și urmărind primii fulgi de zăpadă ai acestei ierni cum se aștern pe pervazul ferestrei.

Slabe șanse să mai auzi șlagărul prea curând, dar dacă îl vom auzi, cu siguranță ne vom aminti de acea dimineață cu aromă de cafea și nostalgie.

Sursa foto: amazon.com

Lasă un răspuns

